2010年12月3日 星期五

遺憾 By © Jon Bohrn (1998)

Is there enough time 是否有足夠的時間

for the things we each dream as we hurry? 對於我們每個人夢想的事情,因為我們著急?

We're charting the paths of our lives 我們指明了道路,我們的生活

you here and I there 你在這裡,我有

how long have you stopped in this place 多久了你在這個地方停

where I found you 在那裡我找到了你

how long since the time I first knew 多久以來,我第一次知道

that this life doesn't wait 此生不等待

keep moving, keep seeking 繼續前進,不斷追求

hearts, dreams on the line we call life 心,夢想就行了,我們稱之為生活

we each follow 我們每個人都遵循

you here, and I there 你在這裡,我有

our journeys like different hands 我們的旅程喜歡不同的手

on the dial that measures our time, 錶盤上的措施我們的時間,

and not looking back 不回頭看

on forks in the road now gone by 在道路上叉現在過去了

the lives that we've passed 在生活中,我們已經通過

for the ones we've entwined 對於那些我們已經交織在一起

the choices, the tears -- 的選擇,淚水-

and facing each other right now, 面對對方現在,

you and I 你和我

our quick glance and smile 我們的快速瀏覽和微笑

the small gifts we take on our way 小禮物,我們採取我們的方式

And lately I fear the regret 最近我害怕遺憾

of letting you past me 讓你我的過去

without having once said a word, 無需曾經說過一句話,

not daring to ask for your time. 不敢問你的時間。

You'll follow your life as before 你會跟著你的生活和以前

I'll travel mine -- so how long will I wonder 我將我的旅行-所以我不知道多久

just who you were, had I known. 只是你是誰,如果我知道。

But then, I won't know -- 不過,我不知道-

life presses on 印刷機上生活

and there's always 而且總是

not enough time... 沒有足夠的時間...

© Jon Bohrn (1998) ©喬恩Bohrn(1998)「五月的最後日子」詩集

沒有留言:

張貼留言

歡迎分享心得~